1. Praca na lekcji on-line:
2. Zadania otwarte z lekcji on-line:
3. Praca domowa (na 25.05.2020): 9, 10, 11a, 15, 18, 20+test ze zbioru zadań po dziale 7
czwartek, 21 maja 2020
środa, 20 maja 2020
Podobieństwo trójkątów_Lekcja 10c
1. Zapoznaj się z rozwiązaniami poniższych zadań:
2. Praca domowa (na 25.05.2020): 7.168, 18/str.218, 34/219, 37, 39/220.
wtorek, 19 maja 2020
Podobieństwo trójkątów_Lekcja 10b
1. Zapoznaj się z rozwiązaniami poniższych zadań:
2. Praca domowa (na 25.05.2020): 7.158, 7.160, 7.162, 7.165, 7.166
2. Praca domowa (na 25.05.2020): 7.158, 7.160, 7.162, 7.165, 7.166
poniedziałek, 18 maja 2020
Podobieństwo trójkątów_Lekcja 10a
1. Przepisz do zeszytu Definicję 1
2. Przepisz 3 cechy podobieństwa trójkątów
2. Przepisz 3 cechy podobieństwa trójkątów
3. Zadania na lekcji: 7.145całe, 146-148cd, 153, 155, 157, 158
4. Praca domowa (na 25.05.2020): 7.145-7.148ab, 151, 152, 154, 156
piątek, 15 maja 2020
Przystawanie trójkątów_Lekcja 9
1. Przepisz z podręcznika Def 1.
"Dwa trójkąty nazywamy trójkątami przystającymi wtedy i tylko wtedy, gdy długości boków i miary kątów jednego trójkąta są równe odpowiednim długościom boków i miarom kątów drugiego trójkąta."
2. Zapisz trzy cechy, dzięki, którym możemy stwierdzić, że dwa trójkąty są przystające (identyczne):
Uwaga! W uproszczeniu: 1 bok równej długości i kąty przyległe do tego boku mają taką samą miarę.
3. Zapisz do zeszytu rozwiązania poniższych zadań:
4. Praca domowa (na 18.05.2020):
7.132, 7.133, 7.135, 7.138, 7.142
"Dwa trójkąty nazywamy trójkątami przystającymi wtedy i tylko wtedy, gdy długości boków i miary kątów jednego trójkąta są równe odpowiednim długościom boków i miarom kątów drugiego trójkąta."
2. Zapisz trzy cechy, dzięki, którym możemy stwierdzić, że dwa trójkąty są przystające (identyczne):
Uwaga! W uproszczeniu: 2 boki równej długości i kąty pomiędzy tymi bokami mają taką samą miarę.
3. Zapisz do zeszytu rozwiązania poniższych zadań:
4. Praca domowa (na 18.05.2020):
7.132, 7.133, 7.135, 7.138, 7.142
czwartek, 14 maja 2020
Wysokości w trójkącie, Środkowe trójkąta_Lekcja 8
1. Teoria-przepisz do zeszytu Definicję 1 oraz Definicję 2
2. Napisz jak nazywają się punkty przecięcia wysokości (bądź ich przedłużeń), a jak nazywa się punkt przecięcia środkowych
3. Przepisz do zeszytu Twierdzenie 1 i Twierdzenie 2
2. Napisz jak nazywają się punkty przecięcia wysokości (bądź ich przedłużeń), a jak nazywa się punkt przecięcia środkowych
3. Przepisz do zeszytu Twierdzenie 1 i Twierdzenie 2
Punkt przecięcia się środkowych trójkąta nazywamy środkiem ciężkości trójkąta.
4. Zadania na lekcji:
7.112, 7.113, 7.114d, 8 (podręcznik),, 7.120, 7.121, 124, 126,
129
5. Praca domowa (na 18.05.2020):
7.109, 7.114c, 7.116, 7. 118, 7.125, 7.127
dla chętnych 7.130*
środa, 13 maja 2020
Twierdzenie Pitagorasa i twierdzenie odwrotne do twierdzenia Pitagorasa_Lekcja 7
1. Zapisz w zeszycie twierdzenie nr 1. Twierdzenie Pitagorasa
"Jeśli trójkąt jest prostokątny, to kwadrat długości przeciwprostokątnej jest równy sumie kwadratów długości przyprostokątnych."
2. Zapisz twierdzenie nr 2. Twierdzenie odwrotne do twierdzenia Pitagorasa
3. Zapisz twierdzenie nr 3
4. Przepisz do zeszytu przykłady rozwiązań zadań:
5. Zadania domowe (na 18.05.2020):
7.96a, 7.97a, 7.100, 7.104abc, 7.107abc, 7.108abc
"Jeśli trójkąt jest prostokątny, to kwadrat długości przeciwprostokątnej jest równy sumie kwadratów długości przyprostokątnych."
2. Zapisz twierdzenie nr 2. Twierdzenie odwrotne do twierdzenia Pitagorasa
3. Zapisz twierdzenie nr 3
4. Przepisz do zeszytu przykłady rozwiązań zadań:
7.96a, 7.97a, 7.100, 7.104abc, 7.107abc, 7.108abc
Subskrybuj:
Posty (Atom)